Nowe zasady komunikacji z ubezpieczycielem komentuje w materiale Gazety Prawnej, m.in. ekspert – dr. Paweł Rafałowicz, radca prawny z Kancelarii Sobota Jachira.

Rząd planuje wprowadzić zmiany, które mają uprościć komunikację między klientami a towarzystwami ubezpieczeniowymi. Zgodnie z projektem nowelizacji m.in. kodeksu cywilnego oraz ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (druk sejmowy nr 1797), decyzje dotyczące wypłaty środków z polisy, w tym także odmowy świadczenia. będą mogły być przekazywane drogą elektroniczną, np. e-mailem.

Celem tych zmian jest dostosowanie przepisów do współczesnych realiów i oczekiwań klientów, którzy coraz częściej preferują szybki, elektroniczny kontakt z ubezpieczycielem. Jednocześnie przepisy pozostawią możliwość wyboru – tradycyjna forma papierowa wciąż będzie dostępna.

W rozmowie z dziennikarzem Gazety Prawnej dr Paweł Rafałowicz, radca prawny w naszej kancelarii, pozytywnie ocenił proponowane rozwiązania, wskazując na ich praktyczne znaczenie dla rynku ubezpieczeniowego:

Proponowane zmiany mają charakter porządkujący, ale ich znaczenie praktyczne jest istotne. Umożliwią sprawniejszą i nowocześniejszą komunikację między ubezpieczycielem a klientem, przy zachowaniu równowagi między wygodą rozwiązań elektronicznych a prawem każdego zainteresowanego do wyboru tradycyjnej formy kontaktu – komentuje dr Rafałowicz.

Zdaniem eksperta, wprowadzenie jasnych zasad dotyczących komunikacji elektronicznej zwiększy przejrzystość relacji między klientami a ubezpieczycielami oraz ograniczy liczbę sporów dotyczących doręczeń decyzji o wypłacie świadczeń.

Pełny artykuł dostępny jest na stronie Gazety Prawnej: O odmowie wypłaty środków z polisy dowiemy się z e-maila. Jakie zmiany proponuje rząd?

Aktualności